tisdag 1 mars 2011

Det där med papper...

Förra veckan var jag på Färgläggningskurs på Gredelin konstnärshandel i stan. Fick testa distresser, Copics och färgpennor...Kul, men mitt val just nu är ändå ProMarkers-pennorna som är billiga, lättanvända och dryga. Mitt ständiga dilemma är dock papper. Vilket är det ultimata pappret för stämpling och färgläggning av ProMarkers?
Bazzils tycker jag blir rutiga, akvarellpapper funkar men suger upp färgen så fort att det är svårt att blend:a...Läste tips om ett papper hos Panduro som tyvärr var way too sladdrigt för att kunna klippa i.
HJÄLP!
Vad använder ni?
Prisvärt, inte en nackdel! ;-)

8 kommentarer:

  1. Jag köpte LetraSets eget papper, ett helt block faktiskt, och det var jättebra för att stämpla och färglägga, men alldeles för sladdrigt i övrigt tyckte jag. Kan ta med mig på lördag så du får testa själv. Annars kör jag på vanligt vitt kartongpapper från typ Åhléns och Gallerix (samma som gör kort och kuvert, minns inte vad de heter). men det blir rätt dyrt i längden. Så jag ska kolla om det dyker upp några bra tips här! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att albumsidor och 4CCpapper ska vara bäst... de är ju glansigare och i lite tjockare, nu färglägger jag ju inte så mkt med promarker men lite och det har funkat bra. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Papperna du ska använda, är 4CC-papper!
    De säljer jag i min webbutik!
    Ligger under kategori papper.
    De passar perfekt till copic-pennorna också.
    Vilka går utmärkt att blanda med promarker.
    Kul att du hade din blogadress i mailet till mej så att jag hittade till dig!
    Mia//mixen

    SvaraRadera
  4. Börjar känna mig hyfsat övertygad....;-)))))
    Såg dock en debatt ang att motiven kunde bli randiga om man inte målade med cirkulära rörelser (?)....Snacka om I-lands problem....;-)))))
    CC papper härnäst!
    Tack snälla för era inlägg - rapport och utvärdering kommer! :-)
    Kram
    Cattie

    SvaraRadera
  5. Paula, såg att fler tyckte precis som du om Letrasetpapprena: bra för målningen men sladdriga. Nån sa att hon alltid klistrade upp dem på kartong efter målning!? Jobbigt!!!

    SvaraRadera
  6. Blä för att limma! Får väl låta dottern måla på dem...! ;-)

    SvaraRadera
  7. *skratt* ja den perfekta packningsformeln skulle jag allt vilja veta! :D Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Tack för titten hos mig.
    Ja jag vill gärna byta stämpelmotiv.Får väl se vilket papper vi ska ta =)

    Kram Lena

    SvaraRadera

CMS #58

Hej! CMS #58 tema Student passade helt perfekt! Skapade ett kort i lite otraditionella färger med hjälp av underbara stämplar från Pin...