Visar inlägg med etikett Grattis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Grattis. Visa alla inlägg

måndag 25 mars 2013

Magnolia Påsk/Grattis kort

En bekant fyller 70 i påsk: det fick bli ett Grattiskort i påskfärger! :-) Älskar verkligen stämpeln "Tilda with big tulips" (finns hos Strömstad Scrapbooking)

måndag 14 januari 2013

Grattiskort efter skiss

Hittade en så enkel och fin skiss hos Kortskissen som jag blev så himla sugen på att testa!
Så här bidde kortet som även är med i deras utmaning! :-)...temat är Glitter och Glamour vilket syns dåligt på bilden: Kram är skriven med gnistrande, glittrande bokstäver (å om nån vet hur man fotar glitter - hör av er till en som inte vet..)

Det är även ett "S" i det svarta textfältet, syns bara dåligt på fotot...;-)

..I mitten en genomskinlig knapp, älskar dem...

..En enkel insida...

*Kram*
//Cattie



torsdag 18 oktober 2012

Härliga höstiga färger

Skämes på mig! Inte hålla efter bloggen alls som sig bordes! Får hoppas på många pyssliga kvällar i höstrusket framöver! :-)
Först ut är ett bidrag till Creativica's månadstävling...Ett prunkande höst-grattis-kort i härliga färger!


måndag 18 juni 2012

Grattis {till nån...}

Ett av de mest intressanta svensk företagen just nu, i mitt tycke, är PaperMaze! Upptäckte deras sortiment på Linköpingsscrappen i våras och jag är verkligen kär!!! Verkligen hur mycket fina papper och stämplar som helst! Färgglatt, stilrent och retro! Love it! Här är ett kort gjort till deras pågående färgutmaning.

Stämpel: Papermaze
Papper: Grönrandigt, Papermaze, Träfärgat, okänt
Blommor och blad: Prima

 ...Åsså en insida....

söndag 20 maj 2012

Blommor och växtlighet

Vännen Lotta (Sandra) fyllde år, och jag behövde öva på att skapa kort utan stämplade motiv tänkte jag, varpå följande grönskande kort slängdes ihop för att även vara med i Scraplagrets lilla tävling med just tema "Blommor och grönska"...Gillar verkligen det storblommiga pappret från Echo Parks serie "This and That"!


tisdag 15 maj 2012

Shaker card

This is my first shaker card (And here's a great tutorial)! I filled it with some glitter, tiny pearls and bling My little girl really loves it! I'm entering this weeks challenge at Lili's Little Fairies : Favourite Craft Tool - which is my Big Shot!

tisdag 8 maj 2012

For a litte boy

I got to borrow this supersweet LOTV stamp from my dear friend Sandra
isn't the boy adorable!? The colouring with my Copics kept me up way beyond bedtime, puuh...

 

I'm entering:
Lili's little Fairies: Anyting Goes
Simon Says stamps: Birthday Bash
Cards for men: Kicking back

måndag 30 april 2012

lördag 21 april 2012

Happy 8th B-day

The Nook threw a " create a card with at least one different banner on it" challenge...I came up with a Step Ladder card for my sweet "baby boy", Loke, who is turning 8!? Oh My, oh my...


torsdag 12 april 2012

4x4 card

TGF has a "Good things comes in small sizes" challange! Fun! :-) Sitting "Lolli Anya" fit perfectly in the size 4 x 4 card!

Stamp: "Lolli Anya", TGF
Papers: Dottie Collection, PaperMaze Nordic
Foam letters: Panduro

onsdag 11 april 2012

Congrats

The moment I saw this adorable stamp I knew I just Had To Have it! Cute little Mimosa looks just my daughter Ylva-Li with her furry friend "Nanna" who always tags along...I'm entering the card in Bildmålarnas challenge: "Use 2 stamps from Bildmålarna".

Stamp: "Little Mimosa is coming", Bildmålarna and 
"Grattis", Bildmålarna
Papers: My Minds Eye, miss caroline,(The Nookkit)
Coloring: Copics
Embellishment: Flowers from my stash, 
the pearlswirl from Prima (a gift from Mia, my sweet secret easter bunny! ;-)

torsdag 29 mars 2012

Birthday boy Ian

TGF is having an "Anything goes" theme...Yaay...I made this simple boy's card...Poor Ian looks a bit pale in the picure, almost sick, hahhah...I'd better get him another layer of those copics...;-)

Stamp: Ian, "Oh Happy Day"-set,
The Greeting Farm

tisdag 20 mars 2012

Grattis

Sonen blev bjuden på 8-års kalas hos klassens coolaste brutta. I familjekalendern hittade vi ett ritat hjärta runt händelsen (so sweet). Jag fick uppdrag att göra ett kort till presenten - svårt att låta bli söta TGF's "Amelia": älskar att färglägga henne!

Papper: PaperMaze
Stämpel: TGF, Amelia Happy Day
Foamstickers: Panduro
Doily: Scrap-Perra

söndag 18 mars 2012

Grattis

Kortskissen firar 5 år med en massa roliga utmaningar! Speciellt utmanande när man är van att utgå från stämplade motiv att inte göra det helt plötsligt! Hos Emma Pysslar skulle man lifta ett av hennes kort; jag hittade ett superfint kort här som jag bara var tvungen att göra! :-)

Papper: PinkPaislee - London Market 6x6

söndag 23 oktober 2011

Bidrag #5, Scraptorgets 2-års CC

Ok..."Grattiskort med band". Verkligen helt rätt utmaning för mig. Jag är inte helt kompis med band...Typ organza-varianter går bra. Baker's twine med...Allt annat går mindre bra. Men, friskt vågat som man säger...? ;-)


Äntligen "vågade" jag använda det supersöta
muffins-bandet som min kära vän Malin Axelsson gav mig
i 30-års present..!

Scraptorget #4, Scrappa Platt

Oki, så här är instruktionerna för Scraptorgets bonusutmaning #2: Det här är en utmaning att scrappa helt platt, dvs utan dekorationer som sticker upp eller lager på lager med flera papper. Easy Peasy? Mjae..En sann utmaning i alla fall! ;-)

Underbar stämpel från Bildmålarna,
och matchande text köpt från Skogstokiga...

måndag 10 oktober 2011

Happy B-Day

I'm entering th Penny Blac at Allsorts's October challenge with this quick card I made for my dear friend Paula's B-day...

fredag 23 september 2011

Kort med söm

Avsikten var från början att göra ett julkort, men under skapande processen  glömde jag lite bort det och till och sluta av med så blev det visst typ ett vanligt grattiskort...Så kan det gå...:-)
Kortet är gjort till Bildmålarnas utmaning: gör ett alster som innehåller sömnad, riktig eller fejk. Och ska även innehålla en Bildmålarna stämpel.

...Stämpeln har jag fått låna av Hanna...

onsdag 21 september 2011

Anyone for Anya challenge

Ok, so it's not a masterpiece...But sometimes it just has to be done on the fly...:-)
And it goes perfect with this week's challenge at Anyone for Anya?

fredag 16 september 2011

Höst-kort

Ett sprakande höstkort till Gredelin's tävling...Orange ligger inte 1:a på fina-färger-listan, men ibland får man bita ihop...:-)...Lövpappret är från Lidl! Ibland har de tema-pack med 5 fina dubbelsidade mönsterpapper för ynka 29:-! Samma papper finns ibland på Kontorab för 15:-/st...


Tror det heter Center Step Stair card?

...Lesson Learned: Guld på brunt = inte så skarpt...
Den fina blomman är gjord av blommor från ELB
med en Brad i mitten från samma ställe..

CMS #58

Hej! CMS #58 tema Student passade helt perfekt! Skapade ett kort i lite otraditionella färger med hjälp av underbara stämplar från Pin...