söndag 15 november 2015

Klubbkort

Hej!

Ett stycke Klubbkort monterat på sugrör! Enkelt och superkul att göra - varför inte av spillbitar? :-)


Mer bilder och info finns hos Moa Pyssel...

Kram
//Cattie

tisdag 20 oktober 2015

Östgötsk titel

Hej!

Hobbyworld's oktober utmaning är "Rosa bandet":
jag tolkade utmaningen med ett Clean
and Simple kort med dialektal uppmuntran!

...Ett litet rosa band fäst i en etikett,
texten har jag skrivit ut med hjälp av datan...

På svenska: Ta det lugnt,
det ordnar sig...

Kram
//Cattie


onsdag 14 oktober 2015

Julkort - Holly / Wee

Hej!

Julkortsskapandet på topp? Inte här än, men suget börjar så sakteligen vakna...

Dagens kort är en typ av stafflikort / Easel card med söta
stämpeln Holly från Wee Stamp

Färglagd med Copics

Designpappret har jag stämplat/embossat och sedan sprayat med turkosa nyanser av glimmermister - perfekt om man trots högarna ÄNDÅ inte har matchande papper hemma...;-)

Kortet är skapat efter en BINGO-bricka (Love Bingoutmaningar!) hos En Liten Butik där jag
valde raden Glitter - Färgstänk - Doilie - Turkost.

Kram
//Cattie



tisdag 29 september 2015

söndag 20 september 2015

Back to school card

Hi!

The TGF FF September's Challenge theme is Back to School and I just had to use the supersweet Annika stamp on a chalkboard card - isn't she the cutest ever!?


....Colored with my copics...

Hugs
//Cattie


söndag 6 september 2015

Manligt kort

Hej!

För ett tag sedan, i nån loppislåda på en träff,  hittade jag den perfekt stämpeln för kort åt min far - Pannkakskingen! :-) Dessutom hittade jag en utmaning hos Gummiapan (Manligt tema) där man ska använda någon av deras stämplar på alstret - gillar att behöva tänka till och faktiskt använda lite av alla stämplar man har hoard:at på sig....;-)


...Stämpeln från Gummiapan är den användabara pilen...

Kram
//Cattie




måndag 24 augusti 2015

Manligt födelsedagskort

Hej!

Manliga kort är inte min starkaste sida, men ibland får man bita ihop å köra ändå! Som när maken ska te å fylle år! :-) Kanon att Moa Pyssel tagit in Dixi Toppers bilder som bara är att börja skapa med! :-)


Älskar hur effekten blev av att jag sprayade Ostduk med
olika gröna och bruna nyanser av glimmermister!

En fisk som simmar i sjögräsigt nät?

....En insida med fiskare...

Kram
//Cattie





onsdag 12 augusti 2015

TGF: Summertime

Hi!

When it's been raining all summer long, what better way
to dream away of sand and sun than to create SUMMERTIME cards?
The TGF August challenge is just perfect for me!

...I've used one of my first TGF stamps:
supersweet Lolli Anya...

...Some Stickles on her skirt and baker's twine
on her Lolli...

Hope your summer's been sunnier than mine!

Hugs
//Cattie

måndag 10 augusti 2015

Weddingcake ExplosionsBox Card

Hej!

Mitt första Bröllopstårte-Explosions-Kort-I-Ask! :-)


...Papper och dekorationer har jag köpt
hos Moa Pyssel...

Första gången jag fått till sugrör på ett kort - kul!

Jag har lämnat allt vitt då jag inte vet vem som ska få det än
#BaraInbjudanSomSaknas..;-)

...Ljuva blomster...


...Sett från ovan...

Kortet är skapat för Scrap och Tings månadsutmaning

Kramar
//Cattie





söndag 26 juli 2015

Till en vän....

Hej!

Lycka är att pyssla ett kort, precis som man känner för: utan krav och måsten (förtränger fortfarande alla de där gubbkorten jag måste ta tag i snart....)

Favvofärg: Turkost
Favvostämpelmärke: Wee Stamps
Favvo shop: Moa Pyssel

Så söt, så söt!!!

En liten ficka med en liten tag och hälsning
till kär vän..

Kortet är med i Copic Marker Sverige's utmaning

Kramar
//Cattie



CMS #58

Hej! CMS #58 tema Student passade helt perfekt! Skapade ett kort i lite otraditionella färger med hjälp av underbara stämplar från Pin...